.

.
.

26 Temmuz 2009 Pazar

DULLAR KASABASINDAN MASALLAR


Son zamanlarda okuduğum en hoş kitabı az önce bitirdim. Sıcağı sıcağına yazayım dedim. Konu Kolombiya'da küçük bir kasabada geçiyor. Bir sabah burayı basan gerillalar erkeklerin bir kısmını öldürüp kalanlarını da genç yaşlı, demeden kendilerine katılmaları için alıp götürüyorlar. Gidiş o gidiş. Kasaba artık çocuklar ve rahip dışında tüm nüfusunu kadınların oluşturduğu bir yere dönüşmüş ve kadınların güç koşullar altında hayatta kalma mücadelesi başlamıştır. Bir yandan onların zorlu çabası işlenirken parantez içinde de gerilla, milis, köylü kimliğindeki erkeklerin yaşadıkları anlatılıyor. Fena halde Gabriel Garcia Marquez tadı var romanda, akıcı bir anlatım, yerel motifler, ince detaylar. Marquez'i sevenlerin kitaptan daha çok zevk alacakları kesin.

İlginçtir bu kitabı geçen ay okuyup çok beğendiğim "Kestane Kıranında Kadınlar" adlı romanla iyiden iyiye bağdaştırdım, ülkeler farklı ama yaşananlar neredeyse aynı. Dünyanın her yerinde kadınlar çekiyor çileyi ama çözümü de yine kadınlar üretiyorlar. Zaten yazar da kitabı annesine, anneannesine ve dünyadaki bütün kadınlara ithaf etmiş.

Değişik bir anlatım, değişik bir konu, değişik bir ülke tercihinizse okuyun derim, pişman olmayacaksınız.

DULLAR KASABASINDAN MASALLAR/JAMES CANON
Abis Yayınları/2008-357 sayfa

3 yorum:

  1. okuduğun kitaplar bölümünde de ilgimi çekmişti bu kitap, konusu ilginçmiş

    YanıtlaSil
  2. Konu çok sürükleyici görünüyor. Çok ta güzel özetlemişsin.

    Gözlerim biraz rahatsız son zamanlarda, kitap okuyamıyorum. Sen kitaplarını anlattıkça içim gidiyor:(

    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  3. Brnce de konusu ilginçmiş listeme ekledim Nurşen'ciğim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil