.

.
.

11 Temmuz 2009 Cumartesi

İNCİR TATLISI

Tatlı yiyip tatlı konuşacaksak dost niye acı söyler? Dosta tatlı yedirsek, tatlı söylemez mi? Yapalım yukardaki tatlıyı, yedirelim dostlara bakalım ne söyleyecekler?

Efendim, ben yukardaki güzel görünümlü tatlıyı dostlarım için yaptım gerçekten. Hem de ilk defa denedim büyük bir cesaretle, sonuç harika oldu. Üstelik yiyen arkadaşlarımdan biri mutfakta rakip tanımayan bir yetenektir, ondan bile tam not aldım. Şimdi "Kuru incir tatlısı" yapma kararını alınca önce şöyle bir dolaştım nette, birkaç tarifi gözüme kestirdim ve onların bir karmasını yapıp kendimden de birşeyler ekleyerek iyi bir ürün meydana getirdim zannımca.

Malzemeler şöyle:
Yarım kilo kuru incir
1 su bardağı şeker
1 su bardağı su
1 su bardağı iri parçalanmış ceviz
Süslemek için kaymak ve taze nane

İncirlerin saplarını koparıp ılık suda yumuşayana kadar bekletiyoruz. Teflon bir tavada iri iri parçalanmış cevizleri kavuruyoruz. Yumuşayan incirlerin içlerini açıp cevizle doldurduktan sonra yine teflon bir tavaya dizip üstlerine 1 bardak şekeri ve suyu döküp karamelize olana kadar pişiriyoruz. Soğuyunca üstlerini kaymak ve taze nane ile süsleyip servis yapıyoruz.

Afiyet olsun, dostlarınız sofranızdan hiç eksik olmasın...

5 yorum:

  1. ohh eline sağlık eme ben rejimdeyim tmm en kısa zamanda güzel resimler yayınlayacagım

    YanıtlaSil
  2. nefis olmuş, sunumuna da bayıldım canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Ben Leylak Dalına yeni konan kuşlardanım...
    Zıpır zıpır,kıpır kıpır bu sayfanın misafirhanesine kendimi davet ettim.Özellikle kitap okuma alışkanlığınıza bayıldım.
    Bundan sonra sık sık ziyaretinize gelirim...
    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldin Buğday Tanesi, her zaman bekleriz. Leylak dalında yer çok:) sen yeter ki konmak iste, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. müthiş bir görüntü teşekkürler

    YanıtlaSil