.

.
.

7 Şubat 2011 Pazartesi

ŞUBAT AYI SERGİ GÜNÜ

Hava güzel, gökyüzü güneşli, ben enerjik olunca haftaya keyifli bir başlangıç yapayım dedim ve Çağdaş Sanatlar Merkezi'ne doğru yola koyuldum. İyi ki de gitmişim zira çok beğendiğim bir serginin son günü imiş bugün, yarın gitsem o güzel resimleri göremeyecekmişim. "3'ümüz" adını taşıyan bu sergi Nuray Alemdaroğlu, E. Can Kafdağlı ve Mediha Bezgin'in yağlıboya çalışmalarından oluşuyordu. Farklı dallarda öğrenim görmüş bu üç hanım sonraları değişik atölyelerde usta ressamlardan resim eğitimi alarak bu alana yönelmişler. Her biri kendine esas aldıkları bir temada yaptıkları tabloları sergilemekteydiler. Yukarıda gördüğünüz güller Mediha Bezgin'in çalışması, gül teması sergideki sanatçıya ait tüm resimlere hakim. Puslu bir ışıkla resmettiği gülleri bende bir tülün altından seyrediyormuşuz duygusu uyandırdı ve çok hoşuma gitti.

Nuray Alemdaroğlu ise kendisine müzik ve dansı tema olarak belirlemiş. Piyano, çello, keman çalan kadınlar, erkekler, orkestra üyeleri, balerinler resmetmiş sanatçı. En az Mediha Bezgin'in gülleri kadar etkiledi beni.

Ve atlar; E. Can Kafdağlı bu asil ve estetik hayvanları seçmiş model olarak. Atlar benim için özgürlük duygusunu en iyi ifade eden hayvanlardır, sanatçının resimlerinde ise bu duygu tam olarak hissediliyordu. Sergiyi görmenizi şiddetle önerirdim ama ne yazık ki bugün sona eriyor. Ben bu üç yetenekli hanımı takipteyim, yeni sergilerini kaçırmamak arzusundayım. Buradan onlara başarı dileklerimi iletip ellerine sağlık diyeyim ve diğer katlardaki sergilere geçeyim.

Diğer iki kat Fransa temalı sergilere evsahipliği yapıyordu. "Fransa'da Türkiye Mevsimi" isimli bölümde Fransa'da açılan Türkiye'ye ve Türklere ait sergilerin afişleri, Türkiye ve Fransa'yı tanıtıcı projeksiyon gösterileri sergileniyordu. Bir başka salonda Azad Ziya Eren'in "80 Günde Fransa Alem" isimli fotoğraf sergisi vardı. Fransa'nın çeşitli kentlerinde çekilmiş çok ilginç ve güzel 100 ü aşkın fotoğraf izleyicilerin görüşüne sunulmuştu. Yukarıda bazı fotoğraflardan bir kolaj yaptım, tıklayıp büyüterek daha iyi görebilirsiniz.

Son kattaki sergi "Güzel Resim Geçmişe Aittir" adını taşıyordu ve izleyeni sıkıca silkeliyordu. Bir grup genç Fransız ressamın resim ve düzenlemelerinden oluşan sergide çağdaş yaşamın getirdiği gerilimin izlerini her çizgide görmek mümkündü. Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz darağacına asılmış maket adamın önüne geçip fotoğraf çekerken adam aniden dile geldi, anlamını bilmediğim Fransızca sözcüklerle ardı ardına birşeyler söyleyip gülmeye başladı. Nasıl boş bulunduysam artık yerimden öyle bir sıçradım ki sormayın. Tam anlamıyla korkudan ödüm patladı. Ne olup bittiğini anladığımda ise bu defa gülmekten kendime gelemedim.

Efendim dallarına kafatasları asılmış bu korku ağaçlarını da size göstermesem içime sinmezdi:)) Tırsmış bir biçimde ayrıldım bu kattan ve kendime gelmek için yine Sanat Cafe'ye konuşlanıp çay istedim. O çok sevdiğim pembe çiçekli fincanda gelen çayımı yan masada derin derin sohbet ederek yemek yiyen ak saçlı, şık ve bakımlı 80'lik iki teyzeyi izleyerek içtim. Camekanlı kapıdan görünen gökyüzü berraktı, yoldan geçen araçların camından yansıyarak gözümü kamaştıran güneşi "İkindi güneşi güzele gelir" saptamasından dolayı mutlulukla kabul ettim. Lakin aynı ışık 80'lik teyzelerin üzerinde de çapkın çapkın oynaşıyordu, bilmem ki ne demeli:)))

Not: Ankaralı bloggerler, biraz evvel Can Kafdağlı Hanım'dan "3'ümüz" sergisinin 12 Şubat'a kadar uzatıldığı haberi geldi. Gidin görün derim ben...

15 yorum:

  1. Harikasınız siz..Fransa ile ilgili olan kısmı için pek çok üzüldüm ben:(

    YanıtlaSil
  2. "Lakin aynı ışık 80'lik teyzelerin üzerinde de çapkın çapkın oynaşıyordu, bilmem ki ne demeli:)))" bu ne güzel bir cümle böyle yaa... Sanat haberlerimizi de alıp ruhsal karnımızı doyurduk ya ohh gelsin bunun üstüne nutellalar :)

    YanıtlaSil
  3. Çok geç kalmışım an itibariyle ama olsun en azından buradan okuyup bilgilendim

    YanıtlaSil
  4. 3'ümüz sergisinin 12 Şubat, Cumartesi gününe kadar uzatıldığı haberini vermek istedim :))) C.KAFDAĞLI

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Leylak dalı, sergiyi gezmiş kadar oldum. Murakami okuyorsunuz ya bolbol, bu akşam bir kitabını aldım. İncesini seçtim, belki roman dili hoşuma gitmez diye, ama çok beğendim. Sınırın güneyinde, güneşin batısında...
    Birşey daha kazandırdınız bana, bilesiniz istedim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Sergiyi ben gezmişim gibi mutlu oldum. İyiki gidip görmüşsün bizede anlatmışsın.Atları bende çok seviyorum. O duygulu bakışlarına hiç kıyamam. En çok at resimlerini görmeyi isterdim.

    YanıtlaSil
  7. Maşallah diyorum sana sen hiç dinlenmez misin? Tembellik yapmaz mısın?
    Harikasın ne diyeyim.

    YanıtlaSil
  8. harikaymış
    gerçekten de görmek isterim
    ikindi güzeli seni bularak doğru işi yapmış bence
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir etkinlikte bulunmuşsunuz,sergi çok güzelmiş.Müzik ve dans konulu resimleri çok beğendim.
    Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Harika resimler,ressamlarımızın ellerine sağlık. Teşekürler Leylak Dalım,bu güzellikleri bizlerle paylaştığın için.Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Leylak dalı,

    Güzel görüşleriniz için teşekkür ediyoruz biz 3'ümüz

    Can, Mediha, Nuray

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Leylak Dalı,

    Ankara Galeri Sanatyapım'da Sevgililer Günü'ne özel bir karma sergi haberi vermek isterim. 14 Şubat-4 Mart tarihleri arasında. Grupta benim de resimlerim yer alıyor...

    Sevgiler

    Can Kafdağlı

    YanıtlaSil
  13. Can Hanım,
    Çok teşekkürler haber verdiğiniz için, izlemekten zevk alırım.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  14. sevgili leylak dalı,

    25 mayıs 2013 cumartesi günü, Ankara'da, Medya Sanat galerisinde (Gazeteciler Cemiyeti) 3'ümüzün bu kez suluboya sergisini izleyebilirsiniz. 4 hazirana kadar. Sizi tekrar görmek ümidiyle

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Can Hanım,
    Ne yazık ki o tarihte Ankara'da değilim, oysa izlemeyi çok isterdim. Başarılar diliyorum, kutluyorum. Sevgiyle...

    YanıtlaSil