.

.
.

29 Eylül 2011 Perşembe

BEN BUGÜN

Ben bugün;
Annemin güngörmüş tunç havanında geçmiş yılların tokmağıyla karanfil dövdüm

Mutluluk versin diye çikolata parçaladım

Getiren güzel kadını anarak fındık kırdım (gerçek anlamda tabii ki:)

Hayatın acısını, tatlısını anımsatsın diye zencefil ekledim

Kar gibi yağdırdım hindistan cevizini tarçınla vanilyanın üstüne

Hamuruna unla birlikte anılarımı da kattım

Sevgimi de ekleyip kalıba döktüm

Ben bugün çocukluğumun en güzel, en eski arkadaşına kek yaptım...

Ek: Yorumlarda Işın ve Adsız arkadaş tarif istediler, yazayım bari:)) Baharat tüyosunu Sibel'in Kahvesi blogundan aldım ama kek tarifi benim hiç bozulmayan, yıllardır kullandığım klasik tarifim, birkaç oynama yaptım sadece şeker yerine üzüm reçeli kullanmak gibi.

Malzemeler:
Kek için:
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt-süt karışımı
Yarım su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı toz şeker (Ben 1 su bardağı üzüm reçeli ve 1 parmak şeker kullandım)
Aldığı kadar un
1 paket kabartma tozu

Baharatlar:
1 tatlı kaşığı dövülmüş karanfil
1 tatlı kaşığı zencefil
1 tatlı kaşığı tarçın
1-2 yemek kaşığı hindistan cevizi
8-10 adet parçalanmış bitter madlen çikolata
Fındık ya da ceviz (döğülmüş)
Kuru üzüm (ben üzüm reçeli kullandığım için üzüm koymadım)

Tüm baharatlar yarım bardak unla karıştırılıp harmanlanır. Kek malzemesi çatalla çırpılarak karıştırılır, aldığı kadar un, vanilya, kabartma tozu eklenip boza kıvamında bir hamur yapılır. Baharatlı karışımın dörtte üçü eklenip karıştırılır. Kalıba dökülüp kalan baharatlı karışım üzerine serpilir. 180 derecelik fırında 40 dakika kadar pişirilir. Afiyet olsuuun...

60 yorum:

  1. Aman yarabbim harika görünüyor..Mmmmm..

    YanıtlaSil
  2. Offf ya şahane görünüyor, isterim bir dilim:))

    YanıtlaSil
  3. Harika baharatlarla çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.Afiyetler olsun.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Enfes görünüyor, arkadaşınız çok şanslı biri :)
    anlatım da damağında tad bırakıyor insanın, sen hep yaz olur mu ;)

    YanıtlaSil
  5. oh,
    ne kadar edebi görünüyorlar, elinize sağlık. afiyet olsun hocacım. :)

    YanıtlaSil
  6. Tarif ,tarif ??

    YanıtlaSil
  7. Muhteşemmiş.....
    Görüntü, anlatımla renklenmiş , tadı da eminim damak çatlatandan;))

    YanıtlaSil
  8. Ne güzelbir post olmuş....
    BAyıldım,..
    Afiyet olsun,...

    YanıtlaSil
  9. Lalem,
    Çeçiideklerini çıkaaadım, yeçel yaptııım:)))

    YanıtlaSil
  10. Pınar,
    Çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Natali,
    Ne yalan söyleyim lezzetli oldu, yiyenler de beğendi:))

    YanıtlaSil
  12. La Luna,
    Eh teşekkür ederim de sen nerelerdesin?

    YanıtlaSil
  13. Dejawu,
    Çok teşekkürler. Hep yazmak niyetindeyim, umarım engelleyen birşey çıkmaz:))

    YanıtlaSil
  14. Arzu,
    Çok teşekkürler, benden de sevgiler. Hem size hem Denizli'ye...

    YanıtlaSil
  15. Kaymaklım, Kadayıfım,
    Sağol canım:))

    YanıtlaSil
  16. ışına katılıyorum. tarif, tarif?.. sevgiler size...
    xoxo

    YanıtlaSil
  17. Özlem,
    Buyur buyur çekinme:))

    YanıtlaSil
  18. Mavi Balon,
    Övünmek gibi olmasın iyiydi yani:))

    YanıtlaSil
  19. Işın ve Adsız,
    Umumi arzu üzerine tarifi alta ekliyorum:)) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  20. Offff diyorum, başka da bişi demiyorum:)))

    YanıtlaSil
  21. Özlem,
    Gel canım, sana da yaparım:))

    YanıtlaSil
  22. çok teşekkürler sevgili leylak dalı...
    xoxo

    YanıtlaSil
  23. uzun zamandır okuduğum en güzel kek tarifi bu.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  24. hmmmmm hmmm çok lezzetli görünüyor.
    böyle sevgi doluda bir tarif duymamıştın . şahanesin

    YanıtlaSil
  25. Bu kekin inanılmaz güzel olduğuna eminim. O güzel havanla dövülen karanfiller, güzelim çikolatalar ve ilave edilen buram buram sevgi...

    YanıtlaSil
  26. ellerine sağlıkkk, ağzım sulandı vallahi:) o havandan annemin de var, ceviz fındık kırıyorum bazan içinde çong çong , çok hoşuma gidiyor:)

    YanıtlaSil
  27. süpperr, müthiş birşey bu :) ellerine sağlık, fotoğraflarla harika anlatmışsın çok hoş :)

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Çook teşekkürler tarif için.
    Kek nefis görünüyor. Çok da pratik. Çatalla çırpınca bu kadar kabarıyor haa ? Kek yapmayı günler öncesinden planlayan, saatlerce ölçen, çırpan, yine de kabartamayan bana örnek olsun.

    YanıtlaSil
  29. sizin sevginiz katılmışsa muhteşem olmuştur :)

    YanıtlaSil
  30. sevgili Leylak Dalı kekin nefis görünüyor,karışım şahane, fotolar da harika olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  31. Neslihan,
    Çok teşekkür ederim canım, umarım canını çektirmedim. Hemen yapar kargolarım öyle birşey varsa. Gerçekten...

    YanıtlaSil
  32. Zeynep,
    Canım sağol, o sevgiden sana bol bol yolluyorum...

    YanıtlaSil
  33. Işın,
    Gerçekten bu tarif hiç bozulmaz, baharatları koymadan da deneyebilirsin.

    YanıtlaSil
  34. Kahve Dükkanı,
    Çok teşekkür ederim canım, güzel görüşün...

    YanıtlaSil
  35. Judy,
    Hemen gel yiyelim içelim. Sonra da çong çong fındık kırarız:))

    YanıtlaSil
  36. Mihribancım,
    Sağol canım, sevgiyle yapılan herşey güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  37. Elif,
    O şahanelik size ait efendim, güzel görüşünüz:)) Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  38. Emine,
    Çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  39. Adsız,
    Rica ederim efendim:))

    YanıtlaSil
  40. Önce fotoğraf ve yazıları bir arada gözden geçirdim. Sonra teker teker fotoların tadına baktım, özellikle de hindistancevizinin çikolata ve fındıklarla buluştuğu o fotoğraf... Sonra yazılara tekrar döndüm, her bir aşamayı kafamda gerçekleştirdim, pişirdim, neredeyse tadına bile baktım, o kadar hayal ettim yani her bir aşamayı... o kadar güzel anlatmış ve fotoğraflamışsın ki Leylak Dalım, ellerine sağlık, her iki açıdan da:)

    YanıtlaSil
  41. buralardayım yine. luna' nın 1. yılıyla beraber geleceğim inşallah.

    kocaman sevgiler :)

    YanıtlaSil
  42. Ya olmazki ama, keşke elimizi uzatınca alabilsek. Şuanda içmekde olduğum tomurcuk kokulu çayımla ne de güzel giderdi şimdi. Ellerinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  43. Leylağım coşmuş !!!
    :=))))
    İmrendim mi ne vallahi :=)

    birde o arkadaşa da selam ola ..

    YanıtlaSil
  44. Nunucum,
    Bir kerecik de ben coşayım dedim. Epeydir bu işlere baktığım yoktu diyet meselesinden:)
    Selamını ileteceğim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  45. Güngör,
    Keşke uzatabilseydim bir tabak ne keyifli olurdu:)
    Sevgiler çok...

    YanıtlaSil
  46. La Luna,
    Bekliyoruz sabırsızlıkla:)

    YanıtlaSil
  47. Zerom,
    Benimki sunum güzelliğidir, yoksa lezzeti senin yaptıklarına ulaşamaz:))
    Ama birgün Antalyaya gelirsin, karşılıklı çaylar eşliğinde götürürüz aynısını:))

    YanıtlaSil
  48. Gündüz iş yerindeyken ancak bir göz atmaya vaktim oldu yazıya ve tarifi mutlaka istemeliyim dedim. Şimdi geldim ki tarif eklenmiş. Ehh geriye bir de senin dostun gibi bir dost bulabilmek kaldı bu keki ikram edecek ki o da en zoru.

    YanıtlaSil
  49. Nasıl da belli sevgiyle harmanlanarak sevilenlerle tadına varıldığı...

    YanıtlaSil
  50. Hem fotograflara hem de anlatima bayildim. Eline saglik.

    YanıtlaSil
  51. Sana geldiğimde bu kekten istiyorum,anlamam :)

    YanıtlaSil
  52. off be ne güzel görünüyor:))
    yumuşacık, mis..hmm kkusu geldi burnuma, detaylı tarif de isterim ben :)

    YanıtlaSil
  53. mesela malzemeleri koyarken belli bir sıra var mı?
    malum yeni gelinim ve yemek konusunda acemiyim
    burdak tarifteki sırayla mı yapsam?
    ay çok heyecanlandım yarınakşam malzemeleri toplarlayıp yapacağım ben bunu!

    YanıtlaSil
  54. Sis,
    Bir dost bulamadın gün akşam oldu ise o zaman keki yapıp kendine ikram et, en güzeli. Ya da gel, ben sana yapayım:))

    YanıtlaSil
  55. Sokak Kedisi,
    Aynen dediğin gibi:))

    YanıtlaSil
  56. Hande,
    Çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  57. Buğdaycım,
    Sen yeter ki gel, istedğin kek olsun:))

    YanıtlaSil
  58. Fulcüm,
    Bu kek çok kolaydır hiç bozulmaz tam yeni evlilere göre. Ben sana kekin detaylı tarifini yazayım, baharatlarını yazdığım gibi eklersin. Çukur bir kaba oda ısısında 3 yumurtayı (büyükse 2 de olabilir), yarım bardak sıvıyağı, 1 veya 1,5 bardak şekeri ve 1 bardak süt-yoğurt karışımını koyup (hepsi oda ısısında olursa iyi olur) çatallla pütür kalmayana kadar karıştır, istersen bızzt diye blenderi de tutabilirsin ama uzun boylu karıştırmaya gerek yok. Sonra aldığı kadar unu (2 bardağı biraz geçik oluyor, kıvamına bak, tahin gibi akışkan ama koyuca)eleyerek ekle (ben tel süzgeç kullanıyorum) içine 1 paket kabartma tozu ve vanilyayı da karıştır. Yağlanmış kalıba dök ve 170-180 derecelik soğuk fırına koy, 40-45 dakikada pişiyor, bıçak batırıp denersin ama ilk 20-25 dakika fırını açma. Bu kek tarifi garantilidir. içine istediğin malzemeyi ekle. Bu kekte baharat karışımının dörtte üçü içine kalanı üstüne konuyor. Haydi bakalım kolay gele-afiyet ola:))

    YanıtlaSil