.

.
.

26 Eylül 2011 Pazartesi

BİR GURMEYE EŞLİK ETMEK

Hızla bitirdim ve çok beğendim. Her kelimesi sözettiği yemekler kadar lezzetliydi, kesinlikle tadına bakılası bir kitap. Okumak isteyenler olacağını düşünerek içerik hakkında ipucu vermeyeceğim ancak arka kapaktaki açıklamalara dayanarak (ki bu bilgiye herkes ulaşabilir) bir gurmenin son saatlerinde ulaşmak istediği eşsiz tadı araması üzerine kurgulanmış bir kitap olduğunu söylemekle yetineceğim. Ha bir de "Kirpinin Zerafeti"nin ana kahramanı Renee'ye bir selam çakıldığını da belirtmeden geçemeyeceğim. Kısacası gurme sayılmasam da kitabın tadı damağımda kaldı, öyle ki Murakami'ye Muriel Barbery ile geçici bir süreliğine de olsa ihanet ettiğime hiç üzülmedim. Artık Zemberekkuşu'na kaldığım yerden devam edebilirim. 

Sabahları ve geceleri dışarıda olanları biraz üşütse de Ankara yazı yaşamaya devam ediyor. Yalnızca ışığın rengi değişti, yazın o beyaz, keskin güneşi yerini yumuşacık bir sarı renge terketti, yaklaşan sonbahara alıştırma yapar gibi. Bu havaları seviyorum ve Antalya'ya gidiş için günleri sayıyorum. Şimdi izninizle huzurdan ayrılıyorum, bir DVD izlemem gerek. "Gurmenin Son Yemeği" öyle sevdirdi ki kendini bir günde iki post girdirdi bana. Limonata tadında geçsin gününüzün kalanı...

22 yorum:

  1. Hayranım senin kombinlerine ve kitaplarla olan kurgulanmışcasına yaşadığın dostluğa ^^
    Zihnimde ve blogger olarak gönlümde yerin var, bilesin ..
    öpüldün :*

    YanıtlaSil
  2. Ah Nurşen'cim, yarın gidip alayım bari aklımda kaldı kitap hangisini okuyacağımı şaşırdım ben de.
    Paula'ya ara versem Isabel Allende'ciğime ayıp olur mu acaba?:)))

    YanıtlaSil
  3. kirpinin zerafeti çok etkilemişti beni, hala kimi satırları aklımda. bu kitabı not ettim,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Hem gurmeyim (tamam tamam cogunlukla pisbogazim :D) hemde ne kitabi okusam diye bakiyordum bu kitap tam benlikmis yani :))

    YanıtlaSil
  5. Leylakcım şimdi sizin blogu açıp bu kitabın ismini not almaya gelmiştim , aklımdan da nasıl bir kitap acaba diye düşünüyordum.Sanki benim için hemen okuyup yorumladınız,çok sevindim çünkü yarın arkadaşımla kitap almaya gidecektik:))Eh yani bu kadar olur işte,sevenlerin telepatisi;)))

    YanıtlaSil
  6. Hos bir ara olmus bu kitap size demekki sari sonbahar gunesinde hos vakitler gecirmeniz dilegiyle, sevgiler

    YanıtlaSil
  7. hımm leylak abla sevdiyse bu kadar da post açtıysa vardır bi hikmeti. Zati Aruki marukamiyide senin övgülerin sayesinde tanışıp sevdim. not ettim bi kenarıya kitabın adı

    YanıtlaSil
  8. Yav Leylak Dalıcım, sen bir kitaptan bir kaç kez söz ettiysen bunu okumak şarttur daaa...

    YanıtlaSil
  9. Ben de bayıldım kendisine.
    Ne lezzetli, ne nefisti di mi?

    YanıtlaSil
  10. Leylak Anfendü,
    Aaaşam aaşam beni sinir ettiniz, kitapçı kitapçı dolandım yok, daha gelmemiş kitap. siz fırından yeni çıkmış alıp, bir acele okuyun, sonna da bizim ağzımızın suyu aksın.
    İyi valla!
    :)))

    YanıtlaSil
  11. Te be Ekmekçi kızanım,
    Ben Engürü'de anında bulmuşam da siz gocca İstambol'da nasıl bulamazsunuz. Tükenmiştir o tükenmiş bu kadar reklamın üstüne. Biliysiniz ki herkeşler Leylak Dalı okuyor, o sebepten bitmiştir:))
    Dilerim en kısa zamanda bir adet edinirsiniz, bulamazsanız haber verin, derhal yollarım:))))

    YanıtlaSil
  12. Özlem,
    Vallah öyleydi ya, Murakami'ye bile ihanet ettim sayesinde:))

    YanıtlaSil
  13. Lalem,
    Kesin okumalısın, çok esversin eminim.

    YanıtlaSil
  14. A be Mavi Balonum,
    Görmüşündür kurs, almışındır benden ders, bilirsin sen ne yapacağını:))

    YanıtlaSil
  15. Beste,
    Çok teşekkürler, kitap en kısa zamanda adresinize yollanacak, sevgiyle...

    YanıtlaSil
  16. Natalicim,
    Sevgi telepatisi tam isabet:))
    Kitabı seveceksin biliyorum. Keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
  17. A-H,
    Hiç inanmam pisboğaz olduğuna, ona damak zevki yüksek denir:))
    Okursan seversin kitabı eminim. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  18. Yeliz,
    Aynı zevki alacağınıza eminim, sevgiler size ve miniğe:)

    YanıtlaSil
  19. Özlem,
    Acele etme önce Paula'yı bitir, İsabel küser sana sonra:)))

    YanıtlaSil
  20. Đëjάώυ,
    Güzel sözlerinize çok teşekkürler, kızardım:))
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  21. Leylak hanım :)
    elinizde ki kitapları bir çırpıda bitiriyorsunuz. Lale hanımla size çok özeniyorum. Emekliliğimde aynı hızı örnek alıcam kendime. filmler, kitaplar, kahveler, sevgiler....

    YanıtlaSil
  22. idefikte pandulada sebil kibin var kendisi. çok kızıyorum kitapçılara istediğim her şeyi bulamadığım için.

    YanıtlaSil