.

.
.

25 Eylül 2011 Pazar

GÜNÜN GÜZELLERİ

 
Günlerden beri ilk kez midem ağrımadan, keyifle çıktım dün evden kafama göre takılmak için. Aklımda almayı düşündüğüm bir kitap vardı, sıkı bir yürüyüşün ardından Dost Kitabevi'nin sıcak ortamına dalıverdim. Evet, "Kirpinin Zerafeti"ni zevkle okuduğumuz Muriel Barbery'nin yeni kitabı "Gurmenin Son Yemeği" tezgahta bana gülümsemekteydi. Hemen yerinden kalkıp kucağıma oturdu, kasaya yönelmeden önce yeni çıkanlara biz göz atınca kucağıma yerleşenlerin sayısı artıverdi. Bütün kitaplarını hatmettiğim ve Fay Kırığı üçlemesinin 2. sini merakla beklediğim Mehmet Eroğlu nihayet merakımı sonlandırmıştı "Emine Fay Kırığı 2" ile. Tam ordan ayrılacakken eteğime biri daha yapışıverdi, bırakmaya gönlüm razı olmadı, çaresiz onu da ekledim kucağımdakilerin yanına: "Denizlerin Şekibe Ablası". Güya ben evdeki Babil Kulelerini okuyup bitirmeden yeni kitap almayacaktım. Bu konuda kendime verdiğim sözler ebediyen tutulmamaya mahkum ne yazık ki.


Eh kitap okurken müzik dinlemek hoş olur değil mi? Hele kulağımda hala Şirin Pancaroğlu'nun arp nağmeleri dolaşırken. Sevgili Zühre'nin önerisiyle "Kuyruklu Yıldız Altında" CD'si de benim mülkiyetime geçiverdi. Şu anda kulağımda, onu dinleyerek yazıyorum bu satırları. Haydi size de bir kıyak yapayım. Bir parça dinlemek isterseniz tıklayın.


Güneşli sokaklarda biraz daha dolaşıp birkaç alışveriş daha yaptıktan sonra eve döndüm. Evde beni bir sürpriz bekliyordu, yukarıdaki güzellik. Bu şahane tablo, pencerelerin, tüllerin, kedilerin, sardunyaların, begonvillerin ve bilcümle çiçeklerin kraliçesi ressam Füsun Ürkün'ün bana armağanıydı ve kargo az evvel kapıya getirmişti. Eh bir günü de daha fazla ne güzelleştirebilir değil mi?

24 yorum:

  1. hoş ynsımaları olan bir günde güzellik kattın sen de günüme :))
    ne hoş şeyler yukarıdakiler..
    özellikle kitabın kapağına hayran oldu ben !
    sevgiyle..
    dejavu..

    YanıtlaSil
  2. Yazını okuyunca dur dedim ben de dinleyeyim Şirin Pancaroğlu'nu. İyi ki de dinlemeye başladım.

    Sağolasın :)

    YanıtlaSil
  3. ஐ๑LeiThYcAt๑ஐ,

    "Elişi" CD'sini şiddetle öneririm. Fizy.com'da tamamını bulabilirsin. Seveceğine eminim.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  4. Đëjάώυ,

    Teşekkürler. Kitapların üçünün de çok güzel olduğuna eminim. Birini hakladım bile, şimdi sırada kapağını beğendiğin var. Bitirince görüşlerimi yazarım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. yorumunu heyecanla bekliyorum ozaman :)
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  6. bu kitapların hiçbirini daha evvel okumadım. Yazarları da tanımıyorum. Tavsiyenizle öğrenmiş oldum. Tabloyu da çok beğendim. diğer tabloları da..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. yeni kitaplarını güle güle oku. Ben de paylaştığın müzik ile kitabıma dalıyorum =))

    YanıtlaSil
  8. Benim de kendime verdiğim ve tutamadığım sözümdür yeni kitap almamak, olsun ben içimdeki söz tutmayan kızı seviyorum, eminim sen de seviyorsundur :))

    YanıtlaSil
  9. Evet kitap yorumlarınızı ben de bekliyorum....Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  10. Amanın Muriel yeni kitap mı yazmış hemen hemencik almalıyım...
    Bu güzelliklerin günün değil yılın güzellikleri olmuş Leylak Dalıcım, Bacıkuşum...

    YanıtlaSil
  11. Lale,
    Sen nasıl eksik kaldın bu kitaptan, duymamana şaşırdım bak. Ben yarıladım bile oldukça keyifli.
    Gerçekten öyle oldu Lalem, hele resim çok mutlu etti.
    Öptüm seni...

    YanıtlaSil
  12. Tatlı Hayat,
    Okur okumaz yazacağım. Benden de sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Özlem,
    Sevmek ne kelime, bayılıyorum dermişim:))

    YanıtlaSil
  14. Euphoric,
    Çok teşekkürler. Müzik harika değil mi? Alişi'ni de dinlemeni öneririm. Ruhlar Evi bitti mi bu arada?
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Zeynepcim,
    Yazarlar harikadır, öneririm.
    Ressama gelince hem resimleri, hem de kendi anlatılamaz, öyle tatlıdır:))

    YanıtlaSil
  16. Şu tabloyu çok kıskandım:))sevgiyle kullanın...
    Yeni kitaplarınızı da hayranlıkla inceledim,Kirpinin yazarının bu kitabını bilmiyordum , ben de almak isterim,bakacağım...
    Bu arada müzik de harikaydı,teşekkürler Leylakcım!

    YanıtlaSil
  17. Özlem dün haberi verdiğinden beri heyecanla elime almayı bekliyorum. Bu sonbahar çok keyifli geçiyor çoook :)

    YanıtlaSil
  18. Zero,
    Anında gittim ve aldım, şu an 80. sayfadayım. Zaten 140 sayfa bu akşam biter ve müjde ederim ki tam senlik:))
    Sonbahar gerçekten keyifli geçiyor, katkılarınız inkar edilmez:)

    YanıtlaSil
  19. Natali,
    Gerçekten tablom çok güzel, bu hediye, iki tane de kardeşi var kendimin aldığı. Ressamı da tablo kadar güzel ve tatlı:)
    Kitapları öneririm ama Mehmet Eroğlu okayacaksan önce Fay Kırığı 1 ile başla zira bir üçleme olacak bunlar.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Güzel kitaplar güzel müzik... Üstüne harika bir tablo... Ne hoş bir gün olmuş.

    YanıtlaSil
  21. Ooo resme bayıldımm Fusun hanım ne de güzel bi sürpriz yapmış.Kıskandım :))

    YanıtlaSil
  22. Ne hoş bir gün olmuş. Gurmenin Son Yemeğini aylardır heyecanla bekliyorum, alacağım ama bu bahsettiğiniz kitap kulesi nasıl eriyecek hakkaten ?

    YanıtlaSil
  23. Sarı yaz...
    çok şanslısınız dediler bugün tam sarı yaz...hava şerbet gibi...güneş ne yakıyor ne üşütüyor...rüzgar adeta anne eli gibi okşuyor özlediğiniz o eli duymak mutluluk verici...deniz adeta billur elinizi uzatsanız bir ekmek parçasına bedava dağıtılan ekmeğin haberini alan insanımızın çoluk çocuk ekmeğe hücumunu göreceksiniz adeta denizin dibinde...Pastırma yazını bilirdim ama sarı yazı bugün duydum...güneşin rengi, sarının en güzel rengi ile batarmış ve ısıtırmış...
    Dolu dolu bir gündü...bu yaz geçirdiğim en güzel gün...
    Öylesine iştah açıcı ki kitapları tanıtımınız...
    Resimler tam benlik ressamımızın sayfasını izledim sıcacık resimler..pencere ve uçuş uçuş dantel perdeler ve o pencerelerin ardında ki hayatları merak ettirdi bana... renkler hayat veriyor...
    Teşekkürler öğretmenim...
    öyle çok ki yazacaklarım ama sanki yine ifadede zorlanacağım sanki...
    en iyisi... usulca geceye karışmak...güzel düşler...

    YanıtlaSil
  24. Gerçekten günün güzellikleriymiş.Özellile tablo o kadar gerçek ki. Bakmaya doyamaz insan. Gurmenin Son Yemeği'ni ben de merak ettim şimdi. Çünkü Kirpi'nin Zerafeti çok hoşuma gitmişti.

    YanıtlaSil