.

.
.

9 Aralık 2011 Cuma

KISACA


-"Poinsettia" aldım, nam-ı diğer Atatürk Çiçeği. "Yılbaşı için kendin al, kendine hediye et" etkinliğinin çiçek bölümü uyarınca. Daha bunun kitap, CD ve başka bir obje bölümleri var.
-Dışarıda acaip poyraz esiyor, soğuk, içerisi güneşli ve sıcacık ama ben sokağa çıkmak zorundayım.
-Bugün bir arkadaşta mercimekli pilav şenliği yapacağız.
-Biraz önce masada yer bulamadığım için hemen alıp mutfağa götürmek amacıyla yere koyuverdiğim peynir tabağının unutup üstüne bastım. Hani eskiden bir saçma bilmece vardı: "Bir filin buzdolabına girdiğini nerden anlarsınız?", cevap: "Muhallebi tabağındaki ayak izlerinden" şeklinde. Bunu "Leylağın şaşkın olduğunu nereden anlarsınız?", cevap: "Peynir kalıbı üzerindeki terlik izlerinden" olarak değiştirebiliriz.
-Akşam kabuklarını rendeleyip suya ıslattığım mandalinalardan mandalina şekerlemesi yapacağım. Besteee iyi ki varsın:))

12 yorum:

  1. Almanyada bu çiçeğin adına NOEL YILDIZI diyorlar ve üzerini simleyip satıyorlar. Hep şaşırmıştım neden Atatürk Çiçeği diyorlar buna diye. Sahi sebebini biliyor musun?
    Ve peynir ezmesine de ayrıca güldüm:)

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim çiçeklerdendir Atatürk Çiçeği, hem adı hem de kendi güzel...
    Yarın anneme doğum günü için çiçek alacaktım, ben de mi aynından alsam acep?
    Benim de zamanında helva tabağının üzerine oturmuşluğum vardır:)))
    Antalyaya sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Bizim için Atatürk çiçeği O...bak senin yerine Dilek'e laf yetiştiriyorum buradan...
    Mandalina şekerlemesi mi...du kıs ona bi bakem ben:)

    YanıtlaSil
  4. pek güzelmiş..
    güle güle büyüsün hep kırmızı kalsın..
    kendine hediye bölümünü seviyorum..
    ben de..

    sevgilerimle..

    atalet

    YanıtlaSil
  5. bu çiçeği çok severim ama ne zaman alsam ya da filizinden yetiştirsem hep yaprak biti sorunu ile karşılaşıyorum... oysa öyle çok seviyorum ki..

    YanıtlaSil
  6. ilk defa Türkiye'ye Atatürk getirmiş ve yetiştirilmesini teşvik etmiş.. bundan dolayı Atatürk çiçeği deniyormuş...

    YanıtlaSil
  7. Bugünbende kendime 2 tane aldım ATATÜRK Çiçeğinden.Mandalina kabuğu şekerlemesini yazarsın değilmi merak ederim ben.

    YanıtlaSil
  8. Benimde en sevdiğim çiçekler arasındadır..
    Çok seviyorum çok..:))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. çok severim, annem yapma çiçek kursunda yapmıştı sonradan çiçekçilerde satıldığını fark etmiştim.

    YanıtlaSil
  10. Bilgilendirme için teşekkürler Emine Öztürk :) Artık sebebini biliyorum.

    YanıtlaSil
  11. leylağım sen çok yaşa :)))
    ne hoşsun .becerikli hanım. atatürk çiçeği ne güzeldir yeni yıla yakışır kırmızısı ile

    YanıtlaSil
  12. Mandalina şekerlemesi,aşureden daha mı kolay?:))

    YanıtlaSil