.

.
.

27 Nisan 2012 Cuma

*BİR MÜJDE GETİRDİM, ADI CANDIR


Asu'dan ve bloguma bakan tüm hamilelerden özür dileyerek erik sezonumu açmış bulunmaktayım. Nasılsa artık piyasaya çıktı, hamileyseniz de en yakın manavda bulursunuz:) Bugün çok sakin, sıcak ve çocukluğumun yaz tatili öğleden sonralarını hatırlatan bir gün yaşıyorum. Ortalık şaşılacak kadar sessiz, Erkan Oğur dinliyorum: "Bülbülüm Altın Kafeste"

Tüm sabah saatlerimi kumruların terkeylediği tüy, bulgur, kuş moku ve çerçöple kaotik bir ortama dönüşmüş balkonumu temizlemekle geçirdim. Pervazdaki artıkları iskarpelayla kazımaktan bileklerim koptu. Eğer kuşlar kumru değil de güvercin olsaydı ben bu gübreleri satıp köşeyi dönerdim kesin. Bu kadar mı kirletilir yahu, hiç mi kumru atalarınızdan duymadınız, "Aslan yatağından belli olur" diye bir laf vardır. Diyeceksiniz ki biz aslan değiliz, e anacım biz de değiliz ama yetişme evremizde anamız her fırsatta çaktı suratımıza bu lafı. Bak Cukka Hanım bu pasaklılıkla sen o yeni doğan kızın Hokka'ya zor koca bulursun, ne demişler: "Anasına bak kızını al, kenarına bak bezini al":))

Binbir zahmetle balkonun hakkından geldikten sonra nasılsa doğumsal faaliyet bitti, saksılarımı özgürlüğe kavuşturayım diye 3 zambağımı, nanemi ve yeni yetişen mandalinamı pencere önüne yerleştirmiştim ki Cukka Hanım ağzında iki çöple çıkageldi. Arkadaşlar bir tepem varmış nasıl attı anlatamam, "Bana bak şıllık" dedim, "daha yeni doğanların 40'ı çıkmadı, yenisini mi yumurtlayacan, defol git, aynı pisliği bir daha çekemem, başka bir salak bul". Valla "defol git" bile demedim daha kötüsünü söyledim ama sergilediğim hanımefendi imajıma halel gelmesin diye burada yazmıyorum. Kös kös gitti, mahallede yüzlerce balkon var, ben sıramı savdım, gitsin başkasına yerleşsin artık. Yine de her ihtimale karşı saksıları tekrar içeri aldım, bu kuş kısmına boş yere "kuş beyinli" demiyorlar, yuva yapmaya falan kalkar. Nanemi de, zambaklarımı da gözden çıkaramam doğrusu, içerde büyüsünler.

Akşam vokalde Ayça Varlıer'in olduğu "Latin Salsa" konserine gideceğim Antalya Devlet Senfoni Orkestrası salonunda. Eminim ki çok güzel bir konser olacak, izlenimlerimi yarın okursunuz. Ayrıca 14 Mayıs'ta "Tiyatro Festivali" başlıyor. 4 oyuna rezervasyonumu yaptırdım şimdiden, açılış ve kapanış gösterileri de cabası. Renkli günler bizi bekliyor. Şimdi bana müsaade, konser için hazırlanmam lazım. Müzikli saatler sizlerin olsun...

*Bir Müjde Getirdim Adı Candır: Bedri Rahmi Eyüboğlu "Can Eriği" şiirinden

7 yorum:

  1. Balkon sezonunu da erik sezonunu da açmışsınız ne güzel :)
    Darısı başıma :)

    YanıtlaSil
  2. Ben pek erik yiyemem Leylak Dalım,disim kamasır :)Sana afiyet olsun.Ankara'ya ne zaman geliyorsun bu arada ? :)

    YanıtlaSil
  3. Karşımda çatır çutur ve göstere göstere sulu sulu yenmediği sürece
    hiç sakıncası yoktur Leylak Hanfeendüü...

    YanıtlaSil
  4. akşam konser dönüşü.. bulursun cukkayı yuvada kuğurdarken diye düşündüm nedense..

    =)
    bi de senin çıkışman.. gelmiş suyun dökeceksin.. deyişini anımsattı bana.. lakin amirine sormadan olmazlısından..

    atalet

    YanıtlaSil
  5. gebeş olsam düşürmüştüm, tuzlu tuzlu bayılırım. var ya farkında değilim, daha çağa badem yiyeydik deyip duruyorum, meğer can eriği çıkmış, nefis!

    YanıtlaSil
  6. Oh Afiyet olsun. Ben de severim de öyle çok değil. Demek kuşcağıza yüz vermedin:)) Eee napalım sen sıranı savdın. Başka bir iyi kadın bulsunlar:))

    YanıtlaSil