.

.
.

5 Nisan 2012 Perşembe

HERCAİ


Buralarda bahar coştu, ortalık çiçek, böcek, ot, çöp kaynıyor:) Ama en çok bizim balkondaki nane coştu, uzadıkça uzuyor, gürleştikçe gürleşiyor, balta girmez ormana döndü. Yakında tüm mahalleye yetecek bir nane ağacı dallarını uzatacak balkondan:) Zambak soğanlarımızdan biri sizlere ömür, çürüyerek kendini imha etti, diğer ikisinin keyfi yerinde, filizlenip 3 santim kadar büyüdüler, merakla bekliyoruz açmalarını. Bizim balkon çok şeye gebe bu aralar, içinden yavru kumrular çıkacak 2 yumurta, 2 saksı zambak soğanı, orman gibi nane. Beklemedeyiz bakalım zaman ne gösterecek.
Dün İdefix'den ısmarladığım kitaplarım geldi, evdeki Babil Kulesi'nin üst katına yerleşti:
-Beş Parasızdım ve Kadın Çok Güzeldi/Derviş Şentekin
-Tirza/Arnon Grunberg
-Yalangezen/Mahmut Temizyürek
-Yeryüzünü Gezen Atlı/Mahmut Temizyürek
-Kırlangıcım Paranoya/Mahmut Temizyürek
Son üç tanesi şiir kitabı. Bugüne kadar hiçbir şiirini okumadığım, bu yılın Altın Portakal Şiir Ödülü'nü alan Mahmut Temizyürek'e ait. Çok sevdim şiirlerini, külliyatını toparlayıverdim. Elim değdikçe bir-iki tane okurum şifa niyetine. Buyrun bir tane yazayım size:

"Dünya! diyor dostum, tuhaf oluşlar diyarı
Örneğin papirüs, diri, dolgun bir yaprak
Kuruyunca kıymet oluyor ölüler gibi
Tekerlek örneğin, dönüyor üstüne kapanarak
biz ona ilerliyor diyoruz
uğunuyor değil de,
yuvarlanıyor diyoruz dilimiz sürçerek
bilerek, evet bilerek
Örneğin Fidayda
kabuğu yırtılmış bir yaradan
fışkıran çığlık, oyun havasına dönüşüyor
Bir uğultu, bir koku, bir baş dönmesi
Atların yeraltına çekilmiş nal seslerinden kalan
fesleğen, kekik, yarpuz, yayla çiçeği

ve böylece mucizeler
sıradanlaşıyor hayatımızda
ömrümüz uzun bir zikir ayini."

8 yorum:

  1. Hevesleniyorum ama bakma konusunda beceriksizim. Geçenlerde eve gelen menekşe sizlere ömür. Hatta kalan kısımları çürümeye devam ediyor. Senin çiçekler pek hoş. Yeni kitapların da hayırlı olsun:)

    YanıtlaSil
  2. ah bende aynı şeyi düşünüyorum... İnsanın ömrüne ömür kattıkları kesin ama bakmak, zaman ayırmak ayrı bir olay... O yüzden koccaman tebrikler size, hayranım çiçeklerinize, yazılarınıza...

    YanıtlaSil
  3. Şiir gerçekten güzel. Kelime oyunlarını pek seviyorum ben ve her becerebileni de seviyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Aramızda çok ilginç bir bağ var, idefix siparişlerimizi hep aynı günlerde veriyoruz. Dün bana da bir küçük kutu geldi :)
    Güle güle oku-yalım Leylak Ablam...
    Bu kez ben de yazayım mı listemi:
    -Fransız Teğmenin Kadını/John Fowles
    -Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şöförü/Etgar Keret
    -Altın Damla/Michel Tournier
    -Beton Ada/James Graham Ballard
    -Mucizevi Mandarin/Aslı Erdoğan
    -Pi'nin Yaşamı/Yann Martel
    -Yaban Kızlar/Ursula K. Le Guin
    -Cennete Bir Koşu/J. G. Ballard
    Bunların çoğu aslında okumak için çok geç kalınmış kitaplar ama gördüğün gibi durumu telafi etmek niyetindeyim...Mucizevi Mandarin'i dün akşam bitirdim, bu akşam Pi'nin Yaşamı'na başlayacağım...
    Öpüyorum çok,
    Sevi

    YanıtlaSil
  5. Sevi,
    Hakikaten kutu küçükmüş anladığım kadarıyla:))
    Hepsini keyifle oku diyorum, beğendiklerini de öner. Bir kısmını okudum gerçi ama okumadıklarım da var. Aslı Erdoğan'ı o sert diline rağmen severim. Ben de kütüphane kitabını bitirme ve iade çabasındayım pek sarmadı.
    Öpüyorum çok...

    YanıtlaSil
  6. Buğday,
    Ben de öyle...
    İyi şairlere şapka çıkartırım valla, kolay iş değildir o ahengi yakalamak...

    YanıtlaSil
  7. tubayldrm,
    Çok teşekkürler güzel sözlerinize. Benim çiçekler onları sevdiğimi biliyorlar sanırım fazla gayret göstermeden coşuyorlar:))
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  8. Dersaadet,
    Çalışan insana pekçok şey zor canım ya, bilirim eski zamanlarımı. Beni kuşlar gibi uçuran emeklilik halleri. Ne diyeyim darısı başına ama sen yine de yaşının tadını çıkar:))

    YanıtlaSil