.

.
.

6 Kasım 2012 Salı

PAZARTESİDEN SALIYA


Ankara'dan döndüğümden beri üzerimde bir "okuyamama hali" mevcut. Bu isteksizlikten değil aslında, vakitsizlik ve yorgunluktan. 4 aydır kapalı kalan evi düzene sokma çabası, araya giren film festivali aktivitesi, derken bayram öncesi telaşı, bayram koşturmacası derken hayli yoğun geçti günler. Hiç yapmadığım şey, elime kitabı alınca 3 sayfadan ileriye gidemez oldum, göz kapaklarım hemen ağırlaşmaya başlıyordu. Nihayet dün üzerimdeki uyuşukluktan silkinip geldim geleli sürünen "Elma Çekirdeği"ni bitirdim ve Ankara'dan getirdiğim yeni kitabı aldım elime. Tam ağzıma layık bir yemek kültürü kitabı "İstanbulum: Tadım-Tuzum, Hayatım". Meri Çevik Simyonidis yazmış, yaz başında yayınlanmış ve 2.baskıyı yapmış bile. Büyük bir zevkle okumaya başladım.

Dün sabah ilk eylemim, kahvem önümde, "Ölmeden Önce İzlenmesi Gereken 555 Film" arasından seçtiğin 55 filmden biri olan Claude Sautet'in "Ayazda Bir Yürek" isimli filmini izlemek oldu. Film boyu dinlediğim keman nağmelerine Emmanuelle Beart'ın duru güzelliği de eşlik edince tadından yenmedi. 20 yıl öncesinin Daniel Auteuil'i de ayrı bir mevzu tabii:)

Sonra 7.Sanattan sıyrılıp yakında günümüzün sanatına dönüşecek bir eyleme, alışverişe gittim. Hiç sanatsal değildi ama almak istediğim şeyleri bulup alınca keyfim yerine geldi. Ben henüz o durumda değilsem de Alışveriş Merkezi erkenden yılbaşı havasına girmiş, heryer süslenmişti, Boyner'de de yılbaşılık ıvır zıvırlar satışa sunulmuştu. Ve ne fena ki ana girişe geçen yıldan kalma şişko-kirloz kardan adamlarla Noel Baba'ları tekrar yerleştiriyorlardı. Biraz yenilik yapın yahu.

Migros'ta alışverişimi yapmış kasada beklerken önümde hesap ödeyen adam sigara istedi, kasiyer kız uzatınca da "Ciğerlisini değil, başka ver" diye itiraz etti. Ciğerli sigara ne ola ki diye düşünürken paketi gördüm, hani üzerinde "içerseniz ciğerleriniz böyle olur haaa" korkutmalı resim olan paket. Adamda bıraktığı etki sigarayı bırakmak yönünde değil de, başka paket almak yönünde olmuş. Ciğer resmi olan paket ciğerleri, yatak resmi olan paket başka bir şeyi etkiliyor galiba, hangisini tercih ederseniz:)

Ve akşam 5 Kasım olması nedeniyle bugüne kadar izlemeyi ihmal ettiğim ve yine 55 film listesinde olan bir filmi "V For Vendetta"yı izleyerek günü kapattım. Geri kalan bir saat "Elma Çekirdeği"ni bitirmek amacıyla kullanıldı. 

Bugünlük "Bu'dur ol hikâyat, ol kara sevda"*

*Ahmed Arif'in "Vay Kurban" şiirinden

22 yorum:

  1. Gayet güzel geömiş günün, okurken sanki tüm bunları ben yapmışım gibi keyiflendim:)

    YanıtlaSil
  2. Ahmed Arif, ne severim ben onu. Hasretinden prangalar eskittim
    Seni anlatabilmek seni
    İyi çocuklara
    Kahramanlara...

    Kasetli dönemlerde kasetini çevirir çevirir dinlerdim bu şiiri ve uyurdum. Geceleri onsuz olmazdı yani :)

    Liseye dönüş yaptım birden, ne güzel ettin de andın adını. Öptüm.

    YanıtlaSil
  3. Ya siz ne güsel bişiysiniz, en tatlısından, en şekerlisinden ;-)

    YanıtlaSil
  4. Dün bir arkadaşımla,hiç bir şey yapmadığımız halde zamanın yetmediği üzerine konuştuk. Zaman algılamamızda bir değişiklik oluştuğuna karar verdik biz. Kitap okuyamıyoruz bu aralar mesela. Ya da akşam olunca bugün ne yaptım diyoruz,ve yapılan şey tatmin edici olmuyor bu aralar. Salgın mı acaba :)
    Sigara için yaptığın yoruma bayıldım :)))

    YanıtlaSil
  5. Buğday,
    Ahmed Arif'in kitabı tüm gençlik yıllarımda amentüm gibiydi elimden ve dilimden düşmezdi. Neredeyse bütün şiirlerini ezbere bilirim. En çok da Hasretinden Prangalar Eskittim'i severim. Bak şimdi aklıma düştü, gidip biraz okuyayım:)

    YanıtlaSil
  6. Bahar,
    Teşekkür ederim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Füsun,
    Ben her halükarda kitap okuyan biriydim ama bir aydır çok fena, sanırım salgın var:) Neyse kırdım zincirimi...
    Adamın hali çok komikti, yorum yapılmayacak gibi değildi ki :)

    YanıtlaSil
  8. Önce, foto çok güzel:)
    Aktif bir gün olması daha da güzel ama en çok 5 Kasım olması;)ve o filmi izlemen güzelmiş Leylağım:))
    Filmi ben de izlemiştim yakın zamanda, Zorro'yu hatırlatmıştı bana...
    Öptüm seni:)

    YanıtlaSil
  9. Nurşen ablacım,ortak bir şiirimiz var, yuhhuu :)

    YanıtlaSil
  10. Leylak Ablacığım hayranım enerjine. Ailecek hayranlıkla izliyoruz seni.
    Yalnız ben Boynere fena gıcığım nedense. Özellikle Ankaradaki. Yarın alışverişler yasak edilecek edası var orada. Panikliyorum girince acee alalım şunu alalım diye sağa sola bakıyorum.
    Zaten fiyatları da maşallah.

    YanıtlaSil
  11. Ebru,
    Ailecek teşekkür ediyorum size:)
    Ankara'daki Boyner beni de yoruyor, çok büyük ve karışık, buradakinden memnunum. Herkes alıştığı yeri seviyor galiba:) Bir de herşeyi toplu bulmak rahat geliyor bana, tabii çok büyük olmamak kaydıyla.
    Sevgiler Ebrucum...

    YanıtlaSil
  12. Semi26,
    Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. Buğdaycım,
    Eveeeet, buluştuğumuzda koro halinde söyleyelim:)

    YanıtlaSil
  14. Baykuşum,
    Evet bana da Zorro'yu hatırlattı, güzeldi ama etkiledi beni.
    Doğum günü etkinlikleri nasıl geçti? Okuyalım blogda:)

    YanıtlaSil
  15. Remember, remember the 5th of November :) Çok çekmiştim İngiliz Tarihi okurken :)Şu kadar basit anlatsalar yetermiş aslında.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Guy_Fawkes


    YanıtlaSil
  16. Çiğdem,
    Haklısın:) Ya da V For Vendetta'yı izletselermiş :)

    YanıtlaSil
  17. Sizi okuya okuya kitap okuma alışkanlığı edinmeye çalışıyorum. Özellikle nerelerde kitap okunur kısımları beni daha çok etkiliyor. Kuaför mesela... Artık yanımda kitap taşıyorum. Cidden sayenizde oldu teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  18. tosbağalar,
    Ne güzel, çok sevindim.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  19. leylak dalım, bende aynı haldeyim, ne film ne kitap izleyebiliyorum.. 5 dakika içinde gözlerim kapanıyor.

    YanıtlaSil
  20. nasil guzel bir fincandir o oyle hem pembe hem puantiyeli!
    gozum fincana takildi baska birseye konsantre olamadim, bol keyifler ablacim ;)

    YanıtlaSil