.

.
.

28 Eylül 2014 Pazar

KİTAP MEYDAN OKUMASI (14)

Neredeyse yarıladık, aferin bize:

14. gün: Filmi çekilen ve mahvedilen bir kitap:

Mutlaka başkaları da olmuştur ama benim umurumda olmamıştır, lakin sözkonusu olan başucu kitaplarımdan olan "Bizim Büyük Çaresizliğimiz"in filmine "otur sıfır" demesem de sınıf geçecek bir not vermediğim aşikar. "Bizim Büyük Çaresizliğimiz"i Barış Bıçakçı henüz bu kadar popüler değilken almış ve okur okumaz vurulmuştum. Çok az kitaba, o kitabın kahramanlarına  bu kadar büyük bir yakınlık hissetmişimdir. Önüme gelen herkese tavsiye edip aklıma geldikçe karıştırmışımdır. Filminin çekildiğini duyunca sevindim ne yalan söyleyim, sabırsızlıkla bekledim gösterime girmesini ve koşa koşa gittim, salondan çıkarkenki halimse tam bir hayal kırıklığıydı. O abim, kardeşim, çocuğum gibi benimsediğim kahramanlar gitmiş yerine tanımadığım iki adam gelmişti. Ender neyse de Çetin'den neredeyse nefret edecektim. Nihal'in ise ağzının üstüne iki tane geçirmemek için kendimi zor tuttum, halbuki kitapta bayağı sevmiştim kızcağızı. 


Filmi sevmesem de genç yaşta kaybettiğimiz yönetmeni Seyfi Teoman'ı saygıyla anıyor, filmi sevenlerine bağışlıyor, ben kitabımı alıp kaçıyorum...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder