.

.
.

14 Ekim 2014 Salı

ALTINDAN PORTAKAL 5 VE "KMO"DA FİNAL

5. günün ilk filmi Filistinli yönetmen Rashit Masharawi'nin "Filistin Stereo" isimli yapımı idi. Yönetmenin daha önceki festivallerden birinde "İyi Seneler Laila" isimli bir filmini izlemiş ve çok beğenmiştim. Bunun verdiği güvenle gittim filme ve yine çok beğendim.

 
Cenin'e yapılan bir bombardıman sonrası eşi ölen, erkek kardeşi işitme ve konuşma yetisini kaybeden "Stereo" lakaplı müzisyen Milad  kardeşi Sami ile Kanada'ya göçmek için çabalamaktadır. Ramallah'a kız kardeşinin yanına gelir ve iltica için gerekli parayı çeşitli toplantılarda müzik sistemi düzenleyerek sağlamaya çalışır. İronik bir dille Filistin'deki soruların anlatıldığı film izlemeye değer.

Esasen bu filmden sonra "Kuzeyin Paris'i" isimli bir yapıma biletimiz vardı ama son anda izlemekten caydık, onun yerine parka gidip yürüyüş yaptık, gözleme yiyip çay içtik. Akşam seansında ise tanıtımlarda çok övülen, İtalya'da gişe rekoru kırdığı söylenen "İnsan Sermayesi" isimli filmi izledik. 


Tamam, sürükleyici, kolay izlenen bir yapımdı ama gişe rekoru kıracak bir numarası da yoktu. Yönetmenliğini Paolo Virzi'nin yaptığı film bir bisiklet kazasıyla başlıyor ve 3 kişi üzerinden sürprizli bir sona dığru ilerliyor. Vaktiniz bolsa izleyin, izlemezseniz de bir şey kaybetmezsiniz diyor ve "Kitap Meydan Okuması"nın 30. sorusunu cevaplayarak finali yapıyorum:

30. gün: Senin için tüm zamanların en favori kitabı:

Füruzan'ın tüm öyküleri diyor ve bu etkinliği başlatan ve katılanlara buradan teşekkür ediyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder