.

.
.

27 Nisan 2016 Çarşamba

ÇOK GEÇ KALDIM, ÇOK GEÇ KALDIM (ÇELINÇ 13-14-15-16)

Mazeret iznim sona erdi, örtmenimi daha fazla kızdırmadan kurtarma yazılısına gireyim dedim. Çok çalışamadım ama 4,5'dan 5 alırsam ne âlâ :)

-Sevdiğim şiir ya da alıntı:

Şiir için deli olan biriyim; Attila İlhan'dan Ziya Osman Saba'ya, Ahmet Telli'den Şükrü Erbaş'a, Birhan Keskin'den Didem Madak'a, Can Yücel'den Ahmed Arif'e, Behçet Necatigil'den Nazım Hikmet'e, Edip Cansever'den Turgut Uyar'a, Cemal Süreya'dan Özdemir Asaf'a, Akgün Akova'dan Onur Caymaz'a ve şu anda aklıma gelmeyen nicelerine okumalara doyamam. Yabancılardan Jacques Prevert, Pablo Neruda ve Füruğ Ferruhzad favorimdir ama şimdi sevdiğim şiir diye düşününce kafam karıştı. O kadar çok şiir var ki sevdiğim. İlk anda aklıma Ahmed Arif geliyor, "Hasretinden Prangalar Eskittim" üniversite yıllarımda elimin uzantısı haline gelmişti adeta, önce oradan birkaç dize gelsin:

"Açardın,
Yalnızlığımda
Mavi ve yeşil
Açardın.
Tavşan kanı, kınalı-berrak.
Yenerdim acıları, kahpelikleri...

Gitmek,
Gözlerinde gitmek sürgüne.
Yatmak, 
Gözlerinde yatmak zindanı,
Gözlerin hani?"

Ve Akgün Akova'nın "Kuş Bakışı" şiirinden birkaç dize:

"Senin bakışın sevgilim
senin bakışın
bulutlarla yanak yanağa gezen kırlangıç
uçurumların anlamını bilen albatros
yağmurlu günlerde güneş devrimi yapan güvercin
sevgilim
savaş gemilerinin üzeine yağan martı senin bakışın
sevgilim 
senin bakışın yağmurkuşlarının nem bolluğu
yıldızların felsefesini bilen kukumav
cennet papağanı, yatağımda gökkuşağını uyutan
kuşların müzik öğretmeni bülbül
.....
yüzümdeki gökyüzü
bakışlarındaki kuşlarla tanıdı kendini
sevgilim senin yüzün
eski kuşların yeni seyir defteri"

-özel bir yeteneğin var mı?

Bana bütün yeteneklerden biraz biraz verilmiş, o yüzden hiçbiri tam olamamış. Mesela iyi resim yaparım, sesim güzel, kulağım iyidir, taklit kabiliyetim vardır, dikiş dikerim, yazım kabiliyetim hiç fena değildir ama diyorum ya hiçbiri tam oturaklı olamamış, hepsi azar azar ya da üstünde durulmadığı için gelişmemiş diyelim. O yüzden özel yetenek sayılırsa şunu söyleyeceğim, hafızam müthiştir.
-en sevdiğin mevsim:

"Bahar pembe-beyaz olur
Güzeller neşeli olur aman ah aman"
Elbette bahar, her zaman bahar hatta her mevsim bahar olabilir :)

 

-haydi bakalım, el yazınızı görelim: 


Yıllarca not alıp, ders konusu, yazılı sorusu hazırlayıp imza ata ata el yazım da bozuldu, hele hele bilgisayara geçip de klavye kullanmaya başlayınca temelli unutuldu. "Tüfeng icat oldu mertlik bozuldu" hesabı.

Örtmeniiim, kurtarma yazılısını ne zaman okursunuz, geçer not verin nooolur :)

5 yorum:

  1. Bu el yazısı gerçekten baya bi tanıdık :))

    YanıtlaSil
  2. vaaovvv ne içten bir yazı bu böyle :)

    YanıtlaSil
  3. Eeee toparlamışsın işte bütün çelıncı. Bir de elin çabuk, biliyor musun?
    Hemencecik hallediveriyorsun her şeyi.
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş, kısa bir yazıda çok güzel örnekler vermişsiniz, ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil