.

.
.

19 Mayıs 2016 Perşembe

GEL VATANDAŞ GEL, FESTİVALE GEL

Salı günü 8 saatlik zamana yayılan Expo turundan sonra "beni ancak kanepede ayaklarımı uzatıp uyumak paklar" diye düşünürken çalan telefonla kendimi yemek bile yemeden giyinirken buldum. Antalya Tiyatro Festivali'nin açılış gösterisi olan ve daha satışa çıktığı gün tüm yerler dolduğu için bilet bulamadığım Taj Express'in Bollywood müzikali idi beni dinlenmekten caydıran. Davetiyesi olan bir arkadaşım "hemen hazırlan ve aşağı in arabada bekliyorum" deyince ne yorgunluk kaldı, ne de uyku :) Drenaj çalışmaları nedeniyle araç girişine kapatılmış sokaklardan, durmadan yanan kırmızı ışıklardan ve mesai çıkışı trafiğinden paçamızı kurtarıp tiyatro salonuna ulaştığımızda gösteri başlamak üzereydi, hemen yerimizi aldık ve enfes gösteri başladı. Fotoğraf çekmek yasaktı haliyle, yasak olmasa da o güzelim danslara ekrandan bakmaktansa gözümle bakmayı tercih ederdim. Fotoğrafların bir-ikisini selam kısmında ben çektim, diğerleri ADT'nin Facebook sayfasından:









Salondan dansa, müziğe, renge, sese ve ışığa doymuş olarak çıktık.

Dün Antalya havası takvimini şaşırmış gibiydi. Sabah güneşle uyandık, öğleye kadar yaz mevsimi yaşadıktan sonra aniden bulutlar çıktı, ardından rüzgarla birlikte yağmur başladı. Bir ara o kadar şiddetlendi ki dolu yağıyor sandım, sonra hafifledi, güneş gökyüzünde parlamaya başladı ve sonra yağış kesildi bahar geldi. Tiyatro Festivali'nin ikinci gösterisi olan İspanyol "Yllana" tiyatrosunun oyunu olan "Brokers/Simsarlar"ı izlemek için tiyatroya giderken hava yine kapanmıştı, arabadan inip salona yürürken de yine yağmur başladı. Neyse ki fazla ıslanmadan içeri girdik, yerimizi aldık. Ekibin oyun boyunca İspanyolca konuşacağını ve takip etmenin zor olacağını düşünüyordum ki oyun başlayınca yanıldığımı anladım. Konuşma yoktu oyunda, olanlar da anlamsız sözler ya da nidalardı. Tüm konu mimik ve jestlerle anlatıldı. Müthiş bir performans, olağanüstü bir yorumdu. Ben ki sinema ve tiyatroda çok az gülerim, oyun bitene kadar ağzım kapanmadı. Yer yer seyirciyi de içine alan, konu itibarıyla da anlamlı nefis bir oyundu. Meraklısı için konu burada, fotoğraflar da buradan alınma:





Ve bu da dinmeyen alkışlar ve bis sonrası oyuncuların son performansı:


Festivalin diğer oyunlarında görüşmek üzere, sanat hep hayatımızda olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder